Cases


Kirsten M. Poulsen

Mentorprogram i Spar Nord Bank

Banken forventede en konkret og målbar videnoverførsel fra mentor til mentee. Spørgsmålet er, om mentee var klar til at tage imod denne viden, eller om den var så forskellig fra mentees grundlæggende antagelser og erfaringer om f.eks. projektledelse, at det krævede en personlig udvikling hos mentee først. Dvs. at mentee fik mulighed for at eksperimentere og opleve, hvordan det virkede på egen krop, for herefter at være klar til at høre mere om mentors erfaring og viden.

Thorkil Molly-Søholm, Frances Jørgensen

Grundfos: Talenterne skal bidrage til at indfri ambitioner

Denne case handler om talentudvikling i Grundfos, hvor man på en workshop, med deltagelse af 40 udvalgte medlemmer af organisationen, fik skabt retningslinjerne for et globalt talentprogram med tre talentspor kaldet hhv. specialist, innovator og leder. Her kan hentes inspiration til opstart og udvikling af et velfungerende talentudviklingsprogram.

Maria Lindorf

DNP DENMARK A/S: Fleksibilitet og fokus på praksis giver nye muligheder

At være en lille virksomhed har sine udfordringer i forhold til talentudvikling og fastholdelse af talenterne, men der er alligevel meget at vinde ved at vælge at satse på en løbende talentudvikling. En af fordelene er, at strukturerne er fladere, og at medarbejderne kan få meget ansvar i deres daglige arbejde. Derfor er der heller ikke lang vej fra de værdifulde input, kurser kan give til en helhedsforståelse af virksomheden og en stærkere medarbejderindsats.

Leo Hejselbæk

Kompetenceudvikling i netværk

Netværk som værktøj til en kontinuerlig kompetenceudvikling er ofte undervurderet.