Værktøjer
14.02.2017
Den gode medarbejderudviklingssamtale (MUS)
I dette værktøj kigger vi på den gode medarbejderudviklingssamtale (MUS), og du præsenteres for en praktisk anvendelig processkabelon til gennemførelsen af en medarbejderudviklingssamtale.
26.02.2014
Den professionelle samtale
Den professionelle samtale adskiller sig fra en almindelig samtale ved, at det bl.a. er den "professionelle" parts opgave at bistå den anden med at finde ud af, hvad det er, der skal opnås.
19.02.2014
Udviklingssamtalen
En udviklingssamtale skal indeholde de emner, som leder og medarbejder hver for sig ønsker at drøfte.
19.02.2014
Udviklingssamtaler - en introduktion
Udviklingssamtalen skal ses som ét blandt andre midler til at arbejde med organisationens udvikling ud fra den overbevisning, at medarbejderne er dens vigtigste ressource.
19.02.2014
Skemamateriale til medarbejderudviklingssamtalen
For at bidrage til et velfungerende medarbejdersamtaleforløb, hvor begge parter synes, de har fået et udbytte, der står i forhold til det, der er investeret i samtalen, kan det være hensigtsmæssigt at forberede, strukturere og fastholde samtalens forløb.
19.02.2014
Tilbagemeldinger
At give og modtage tilbagemeldinger er en naturlig del af tilværelsen. Tilbagemeldinger kan være negative eller positive. De kan være ensidige, hvor fx chefen giver tilbagemelding til medarbejderen. Eller de kan være gensidige, hvor begge parter giver hinanden tilbagemeldinger. I forbindelse med ens arbejdsliv er der endvidere mange forskellige formelle situationer, i hvilke tilbagemeldinger indgår som helt naturlige og uundværlige elementer.
19.02.2014
Checkliste til medarbejderudviklingssamtalen
For at sikre en ensartet behandling af alle ansatte i en virksomhed, er det en god idé at aftale nogle retningslinier, der skal gælde for medarbejderudviklingssamtalerne.
19.02.2014
Værktøj til afdækning af psykologiske kontrakter
Dette værktøj kan bruges til at sætte fokus på – og få større klarhed over – de psykologiske kontrakter, man er involveret i som medarbejder eller chef. Uanset om du kigger på din egen situation som ansat, eller du evt. har et ledelsesansvar over for andre, har du, og mødes du, med krav og forventninger, og det er netop disse, der er kernen i en psykologisk kontrakt.
17.01.2014
Grundlaget for effektiv Performance Management
De fleste virksomheder anvender i dag en eller anden form for samtalesystem. Imidlertid sker det ikke altid problemfrit. Derfor er formålet med denne beskrivelse at se på PM som et system, der i det daglige kan hjælpe ledere og medarbejdere, og ikke blot som en årlig samtale.
27-11-2017